Piata solutiilor ERP este in plina schimbare.  Mihai Madussi, Managing Director XAPT Romania, vorbeste despre dinamismul pietei IT si oportunitatile  din domeniu, in conditiile in care compania va lansa anul acesta primul produs bazat pe platforma Microsoft Dynamics 365 Business Edition adresat IMM-urilor.

Sunteti partenerul Microsoft cu cea mai stabila prezenta in piata romaneasca a solutiilor ERP din Romania. Cum a reusit XAPT sa-si pastreze pozitia de-a lungul timpului?

Mihai Madussi

Mihai Madussi, Managing Director

Am adoptat solutia ERP Navision (denumita in prezent Microsoft Dynamics NAV) in anul 1997, odata cu primul client din Romania pentru care l-am implementat, client care si astazi este alaturi de noi. Microsoft a achizitionat ambele solutii Dynamics – Microsoft Dynamics NAV si Microsoft Dynamics AX – in anul 2002 si, astfel, am ajuns primul partener Microsoft Romania pentru solutiile de business. Suntem primul partener din Romania care a adoptat si localizat Microsoft Dynamics AX in 2005, implementand produsul in acelasi an. Cu ambele produse din suita Dyna­mics pe care le avem in portofoliu am reusit sa incheiem peste 260 de proiecte pe piata din Romania si sa ne specializam in industrii tinta: distributie avansata, retail, productie si servicii profesionale. Stabilitatea in piata ne‑am pastrat-o prin grija fata de clienti, specializarea resurselor, adaptarea continua la cerintele pietei, implicit adoptarea ultimei generatii de tehnologie si concentrarea pe domeniile considerate strategice.

Domeniul IT este unul foarte dinamic – poate cu cea mai accelerata evolutie in ultimii ani. Care sunt provocarile, in acest context, pentru XAPT?

Cea mai importanta provocare din ultimii ani este schimbarea comportamentului cumparatorului solutiilor ERP. Mare parte a procesului de achizitie s-a mutat in online, cumparatorul se documenteaza din foarte multe surse asupra produselor, furnizorilor si portofoliului de proiecte al acestora. Aceasta maturizare prezinta multe aspecte pozitive pentru implementator, educarea de baza nu ne mai revine noua, deci putem specializa mult mai usor cumparatorul. Dinamismul domeniului a necesitat si schimbarea strategiei de marketing, a procesului de vanzare, a modului in care ne prezentam solutiile si a noastra, ca si companie, in general. O alta latura este reprezentata de modul in care ne diferentiem in piata. Cand am adoptat produsele si tehnologia Microsoft, piata solutiilor ERP nu avea foarte multe optiuni. Peisajul actual este ca­racterizat de o multime de solutii si de furnizori pentru acestea. In acest context, trebuie sa ne indivizualizam, sa iesim din standard si sa inovam pentru a crea valoare adaugata. Calitatea de partener Microsoft ne ofera ocazia de a folosi platformele acestuia ca si baza pe care sa ne dezvoltam propriile solutii. Avem produse a-la-carte pentru fiecare industrie in care ne-am specializat, rezultate din experienta dobandita de resursele noastre. Nu am fi ajuns la conceptul de produs doar cu aceasta. Decizia de a investi a reprezentat o conduita si o directie la nivel de grup, fonduri de Research & Development, resurse interne alocate acestor produse si noi roluri in cadrul fiecarui departament.

Care este directia spre care se indreapta piata solutiilor ERP din Romania? Unde se afla XAPT pe aceasta axa?

Piata din Romania se va adapta, indiferent de viteza, celei internationale. Primul semn il reprezinta migrarea catre licente de tip serviciu (subscriptii) de la clasica vanzare de on-premise. Tot mai multi clienti incep sa vada implementarile ca pe un OPEX si nu ca pe un CAPEX, nu mai vor sa faca investitii majore in achizitia licentelor o singura data, ci sa aiba un impact mult mai mic din punct de vedere „cash“. Producatorii software si-au adaptat oferta de subscriptii astfel incat acest impact sa devina unul benefic. A doua schimbare majora o constituie serviciile. Vom ajunge in situatia in care oferim un pret de zeci de euro/luna/utilizator pentru chirii de licente versus o suma infinit mai mare pentru a implementa solutiile. Astfel, trebuie sa regandim atat ce vindem cat si modul in care implementam ce am vandut. Viitorul il reprezinta schimbarea din implementarea de tip „proiect“ catre implementarea de tip „produs“. In momentul in care vindem si implementam propriul produs inseamna ca avem o baza solida de cunostinte acumulate in alte implementari asemanatoare si o configurare de start a sistemului de la care putem pleca. In concluzie, cu fiecare proiect nou, nu mai trebuie sa reinventam roata. XAPT Solutions va lansa anul acesta  primul produs bazat pe platforma Microsoft Dyna­mics 365 Business Edition adresat IMM-urilor. Balansul intre subscriptie si servicii este perfect, ne adresam companiilor care nu depasesc 20 de utilizatori, nu vor costuri aditionale de hardware sau software, care nu isi permiteau o solutie Tier 1 din cauza bugetului si care vor avea acces la toate aceste functionalitati contra unui pret modic, lunar.

Share

Distribuie pagina prin urmatoarele canale:

0 share-uri

Mesaje

Mai multe noutati