XAPT Solutions isi indreapta atentia catre solutiile de business pentru companii mici si mijlocii inca de anul trecut, incepand cu lansarea unui nou produs ERP, numit SmartBiz 365. Mihai Madussi, Managing Director, XAPT Solutions, spune ca strategia companiei pentru urmatorii ani este investitia continua in produse proprii bazate pe platformele Dynamics365 puse la dispozitie de catre Microsoft.

Mihai_Madussi

Mihai Madussi, Managing Director

Piata de solutii ERP este marcata de multe noutati. Cum percepe XAPT toate aceste schimbari?

Incepand cu anul 2016 Microsoft a aplicat strategia de cloud si asupra solutiilor Dynamics ERP reorientandu-le complet catre conceptele de Software as a Service si Platform as a Service. Pentru toata reteaua de parteneri aceasta decizie a implicat o realiniere a propriilor strategii de business. XAPT a startat un proces de redefinire completa a companiei incepand cu strategia de promovare si vanzare a solutiilor, redefinirea proceselor de implementare si continuand cu schimbarea mentalitatii echipelor vizavi de abordarea proiectelor, orientandu-ne catre ideea de produs care o va inlocui pe cea de proiect.

Traim intr-o lume agila iar acest lucru se observa prima data in modul in care clientii isi imagineaza adoptia unei solutii, nemaiavand rabdare sa astepte un proces ce implica analize complexe, design ambitios si sisteme foarte customizate. Modalitatea noastra de raspuns a fost verticalizarea, respectiv specializarea solutiilor pe anumite ramuri ale unor industrii pentru care am conceput produse in care am inclus best practice-urile cumulate din proiectele anterioare.

Strategia XAPT pentru urmatorii ani este investitia continua in produse proprii bazate pe platformele Dynamics 365 puse la dispozitie de catre Microsoft, produse care vor fi vandute sub propriile marci si implementate intr-un timp cat mai scurt si prin care sa aducem o valoare adaugata cat mai mare clientilor nostri.

Ce v-ati propus in continuare? Care va fi focusul acestui an?

Incepand cu anul 2017 am adoptat o noua directie spre care sa indreptam produsul Microsoft Dynamics NAV: companiile mici si mijlocii, segment care pana de curand nu putea beneficia de un produs premium din cauza costurilor destul de ridicate. In atentia acestui target am creat un produs ERP numit SmartBiz 365, bazat pe experienta de peste 20 de ani pe care o avem in verticala de FMCG. Am adaugat peste platforma Microsoft Dynamics NAV o serie de peste 200 de functionalitati specifice deja configurate pe care le implementam intr-un timp foarte scurt si cu un efort de adaptare foarte redus. Pretul de start al produsului nu mai presupune niciun alt cost aditional de infrastructura si licentiere. Pachetul de servicii de implementare este tot fix, deci fara costuri ascunse sau majorari neasteptate de scop. Impreuna cu SmartBiz 365 clientii pot contracta direct de la noi. Astfel, o companie poate dispune de o solutie de business end-to-end, pe baza de abonament, fara costuri suplimentare la valoarea unui leasing la un autoturism de clasa medie.

A doua directie pe care ne focusam este lansarea unui nou produs propriu de business inteligence (BI), bazat pe solutia Power BI a Microsoft. Am inceput proiectul in ultimul trimestru al lui 2017 si am avut in vedere 3 arii de business: vanzari, achizitii si logistica. In acest moment am construit si testat un numar de 7 dashbord-uri care contin 36 de rapoarte cheie pentru respectivele procese. Totul este construit peste standardul sistemului Microsoft Dynamics NAV si poate astfel deservi orice client existent in piata. Pretul este mai ieftin decat un abonament mediu la un abonament de telefonie mobila. Valoarea adaugata pentru managementul unei companii este imensa.

Acestea sunt doua produse noi in portofoliul XAPT. Cum va pozitionati cu solutia pentru care aveti cea mai mare experienta in piata – Dynamics 365 for Finance and Operations – Enterprise Edition (denumita anterior Microsoft Dynamics AX)?

Am orientat Dynamics 365 for Finance and Operations-Enterprise Edition catre proiecte complexe in industriile producție, distributie si servicii profesionale, in care am dobandit o specializare crescuta. Din perspectiva anului trecut putem spune ca prin prisma noilor tehnologii si a experientei echipei am reusit ca proiecte de sute de utilizatori sa fie live intr-un interval de 6-8 luni.

Produsul poate acoperi, culege si oferi informatii in toata organizatia prin prisma tehnologiei (complet web-based si mobila) si a modalitatii de licentiere – a fost introdusa notiunea de membru al echipei, adiacenta celei de utilizator, astfel incat orice resursa poate furniza date primare la un cost redus, lucru care aduce avantajele primirii si procesarii informatiei in timp real din toate sferele unei organizatii.

Angajatii pot beneficia de un spatiu personal in cadrul aplicatiei de unde pot interactiona cu toata organizatia si introduce date (deconturi, cereri de deplasare si pontaje). Aceste spatii de lucru (workspace-uri) pot fi publicate si catre aplicatia mobila care functioneaza pe toate platformele cunoscute (iOS, Android, UWP) unde pot functiona chiar si offline, cu sincronizarea automata a datelor la revenirea conexiunii de Internet.

Experienta dobandita in cei peste 20 ani de cand XAPT este prezenta pe piata romaneasca este baza de la care pornim in directia dezvoltarii tuturor acestor noi produse si abordarea lor strategica. In final, mediul de business este cel care are de castigat, beneficiind de cele mai noi tehnologii, inaccesibile nu cu mult timp in urma.

Interviu acordat de Mihai MADUSSI pentru Biz (varianta integrala o puteti citi aici: http://www.revistabiz.ro/focus-pe-companiile-mici-si-mijlocii/)

Share

Distribuie pagina prin urmatoarele canale:

0 share-uri

Mesaje

Mai multe noutati