Microsoft Dynamics 365 Business Central este o solutie integrata de management a afacerilor bazata pe cloud creata special pentru piata SME (Small and Medium Enterprises). Este urmasul direct al Microsoft Dynamics NAV, o solutie ERP traditionala, aflata de mai bine de 15 ani in portofoliul Microsoft.

Disponibil din aprilie 2018 ca SaaS (Software-as-a-Service) si din octombrie 2018 on-premises (la sediul clientului sau in hosting), Business Central permite utilizatorilor sai sa treaca de la o solutie entry-level de contabilitate sau de la un ERP traditional la urmatorul nivel – o modalitate simpla dar completa pentru managementul financiar, al operatiunilor, vanzarilor sau serviciilor, in scopul imbunatatirii proceselor de business ale companiei si a relatiilor cu clientii sai.

Cum se realizeaza aceste lucruri?

  • Prin fluxuri de lucru si task-uri automate, printr-o interfata cu utilizatorul bazata pe Web si accesibila de oriunde, familiara oricui a utilizat vreodata Word, Outlook sau Excel;
  • Prin obtinerea unei imagini de ansamblu asupra business-ului, folosind instrumentele de BI si Analytics puse la dispozitie de catre Microsoft;
  • Printr-o implementare rapida si o adaptare in timp real a solutiei la schimbarile impuse de dezvoltarea afacerii;
  • Prin flexibilitatea deosebita a platformei, ce permite evolutia catre noi functionalitati;
  • Prin pretul accesibil, bazat pe o subscriptie lunara per user; numarul de utilizatori poate varia de la luna la luna, in functie de necesitati;
  • Fiind disponibil ca o solutie SaaS, elimina complet cheltuielile cu infrastructura, precum si necesitatea altor licente de platforma (Windows Server, SQL Server). De asemenea, nu mai e nevoie sa folosim personal IT dedicat pentru mentinerea si intretinerea solutiei.
Microsoft-Dynamics-365-Business-Central

Microsoft-Dynamics-365-Business-Central

Business Central este disponibil in doua variante: Essentials si Premium. Essentials cuprinde:

  • Management Financiar: contabilitate generala, fluxuri de lucru si auditul modificarilor, banci, bugete, plati/cheltuieli in avans, reconcilieri, dimensiuni, mijloace fixe, valute
  • Managementul relatiei cu clientii (CRM): contacte, campanii, oportunitati; integrare nativa cu suita Dynamics 365 for Sales
  • Managementul lantului de aprovizionare (SCM): comenzi de vanzare, operatiuni cu clientii, comenzi de achizitie, locatii, transferuri, depozite
  • Resurse umane: managementul angajatilor si al cheltuielilor
  • Managementul proiectelor: resurse, estimari, activitati si pontarea lor
  • Altele: multiple alte integrari si raportari.

In plus, varianta Premium mai cuprinde:

  • Managementul serviciilor: comenzi de service, managementul preturilor de service, al produselor de service, al contractelor de service, planificari si expeditii
  • Productie: comenzi de productie, managementul versiunilor, productie de tip ”agile”, planificarea resurselor, previziunea cererii, planificarea capacitatii, centre de lucru si incarcarea lor, etc.

Exista 3 tipuri de utilizatori / licente nominale:

  • Premium (85 EUR/luna)
  • Essentials (59 EUR/luna)
  • Team Member (7 EUR/luna) – acesta din urma poate citi orice date din aplicatie, dar in rest functionalitatile sale sunt limitate (aproba fluxuri de aprobare, editeaza liste de preturi, editeaza informatii personale, pontaje, cheltuieli, etc.)

In contextul transformarii digitale prin care trecem in prezent, Dynamics 365 Business Central poate deveni un adevarat ”game changer”, in special pentru intreprinderile mici si mijlocii, pentru ca poate afecta pozitiv toate ariile unei companii, schimband fundamental modul de operare precum si modul cum se creeaza/livreaza plus-valoarea catre clientii acelei companii. Dincolo de aceste lucruri, Business Central presupune si o o imbratisare a unor abordari noi, o permanenta imbunatatire a practicilor existente in favoarea unora mai moderne.

Autor: Mugur Mirea, IT Business Partner

Share

Distribuie pagina prin urmatoarele canale:

0 share-uri

Mesaje